Haber

İsrail firması dünya çapında 30’dan fazla seçimi etkilemeye çalıştı

İsrailli  Firmanın bilgisayar korsanlığı, sabotaj ve dezenformasyon yoluyla dünya çapında 30’dan fazla seçeneği müşterileri adına etkilemeye çalıştığı ortaya çıktı.

İngiltere merkezli The Guardian gazetesinin haberine göre, müşteri kılığına girerek Guardian, French Le Monde ve Alman Der Spiegel gibi kuruluşlardan 30 kişilik araştırmacı gazeteciden oluşan bir ekip, söz konusu şirketin yöntemleri ve kapasitesi hakkında bilgi toplamak için yola çıktı.

Söz konusu grubun araştırmaları sonucunda yayınlanan raporda, “Team Jorge” şirketinin sahibi ve eski İsrail Özel Kuvvetleri mensubu 50 yaşındaki Tal Hanan’ın çeşitli seçim süreçlerinde görev yaptığı belirtildi. 20 yılı aşkın bir süredir.

Ekibin bazı Telegram hesaplarını, binlerce geçersiz sosyal medya profilini denetlediği ve yalan haber yaydığı bildirildi.

Team Jorge tarafından açıklanan yöntem ve teknikler harika bir teknolojidir.   Şirketler için yeni sorunlar yaratacağının vurgulandığı haberde, “Seçimleri hedef alan küresel dezenformasyon, tüm dünyada demokrasiler için uyarı çanları çalıyor” denildi. kelime yer aldı.

Binlerce sosyal medya profilini yönetiyorlar

Haberde Team Jorge’nin en önemli hizmetlerinden birinin gelişmiş yazılım paketleri olduğu belirtildi. Hanan’ın Twitter, LinkedIn, Facebook, Telegram, Gmail, Instagram ve Youtube’daki binlerce profili kontrol ettiği kaydedilirken, ekipteki bazı kişilerin kredi kartı kayıtları olan Amazon hesapları, Bitcoin cüzdanları ve Airbnb hesapları olduğu vurgulandı.

Hanan’ın pazardaki çalışmalarını 3 gazeteciye “karanlık operasyonlar” olarak nitelendirdiğine dikkat çekilen haberde, bu hizmetlerin istihbarat teşkilatlarına, siyasi kampanyalara ve özel şirketlere sunulduğu bildirildi.

“Cumhurbaşkanlığı düzeyinde 33 seçimi tamamladık ve 27’sini başarıyla tamamladık”

Haberlerde, Hanan’ın “Şu anda Afrika’da bir seçimin içindeyiz. Yunanistan ve Birleşik Arap Emirlikleri’nde ekiplerimiz var. Cumhurbaşkanlığı düzeyinde 33 seçim tamamladık ve bunların 27’sini kazandık.”konuştuğu söylendi.

Hanan’ın katıldıkları seçimlerin üçte ikisinin Afrika’da yapıldığını söylediği kaydedildi. Hanan’ın, Fransa’nın en büyük televizyon kanallarından BFM’de Rusya’ya Monako’daki yat sektörüne yönelik yaptırımlarla ilgili kendi haberlerinden birini yayınlattığını iddia ettiği bildirildi.

Söz konusu haberi sunan 54 yaşındaki Rachid M’Barki’nin işinden çıkarıldığı ve soruşturmanın sürdüğü belirtildi.

Öte yandan Hanan, yalnızca The Guardian’ın sorularını yanıtladı. “Yanlış bir şey yaptığımı inkar ediyorum.”ödemek için yeterliydi.

midyat-haber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu